A Ferrari és a McLaren pilótái együtt kampányoltak Japánban
F1hírek.hu 2008.10.10. 15:07
A hétvégi Japán Nagydíjra a Forma-1 gumiszállítója, a Bridgestone, zöldre festette a versenyhétvégére szállított abroncsokon a barázdákat. A japán cég a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) egyik környezetvédelmi kampányának részeként döntött a szokatlan festés mellett, amely azonban csak a szigetországban lesz látható.
Az FIA Make Cars Green (Tegyük zöldebbé, környezetbarátibbá az autókat) elnevezésű kampányának népszerűsítése céljából született ötletet szerdán Tokióban, egy sajtótájékoztatón mutatták be a nyilvánosságnak is. A lágyabb keverékű abroncsokon ugyanakkor látható lesz a jól megszokott fehér jelölés is.
Arakava Sosi, a Bridgestone vezérigazgatója a ceremónián elmondta, azt remélik, hogy a Japán Nagydíjon használt speciális festéssel sok környezetvédelmi kezdeményezésre hívhatják fel a figyelmet a Forma-1-ben és azon kívül is.
"A környezet megóvása a Bridgestone Csoport munkájának középpontjában áll, és reméljük, hogy az FIA-val való együttműködés segíteni fog ennek az erkölcsi világképnek az elterjesztésében az egész világon"- mondta a japán szakember.
A rendezvényen részt vett az FIA elnöke, Max Mosley is, aki élharcosa a környezetvédelemnek a motorsportban, és akinek sikerült is elérnie többek között azt, hogy 2009-től a Forma-1-ben az úgynevezett KERS-t (kinetikus energia-visszanyerő rendszer) használják a csapatok. Ezen kívül azonban számos egyéb, a környezet megóvását célzó intézkedésről döntöttek már az F1-ben.
"Az FIA elszántan biztosítja, hogy a jövőben a motorsportba való befektetések segítsék a technológiák fejlődését, amelyekből aztán a nagyközönségnek is előnye származzon"- mondta Mosley.
A Bridgestone és az FIA rendezvényén a Ferrari és a McLaren-Mercedes versenyzői is részt vettek, akik mindannyian a támogatásukról biztosították a kampányt. Kimi Räikkönen a következőt mondta Tokióban: "A Fudzsiban használt új gumik révén nagyszerű módon lehet pozitív üzenetet közvetíteni egy globális és nagyszámú közönség felé. Mindez azonban nem csak a marketingről szól, a Forma-1 a világ legjobb mérnökeit vonzza. Szerintem a legfontosabb munka az, amit a biztonság tekintetében elértek, mert ezen a téren óriási fejlődés történt az elmúlt években."
Felipe Massa a következőt tette hozzá csapattársa gondolataihoz: "Jó, hogy segíthetjük terjeszteni ezeket a fontos környezetvédelmi üzeneteket. A zöld technológia a Forma-1 jövője, és mi segíthetünk biztosítani azt, hogy az utakon is ez legyen a jövő."
A világbajnoki pontversenyben élen álló Lewis Hamilton elmondta, boldogan segíti ennek a kampánynak a népszerűsítését azóta, hogy először megjelent: "Az autó egy hihetetlenül jó dolog és szerintem a kampány üzenete segít megmutatni azt, hogy zöldebb módon is vezethetünk. Az új, a csapatok által Fudzsiban használt Make Cars Green-gumikkal nagyszerűen lehet népszerűsíteni a kampányt."
Hamilton mclarenes csapattársa, Heikki Kovalainen is örömmel állt a kampány mellé: "A Forma-1 jövőjében egyre több és több dolgunk lesz az energiahatékonysággal és a zöldebb technológiákkal, amelyek egyszerre segítik majd a versenyzés fejlődését. Az összes csapatnál rendkívül tehetséges emberek dolgoznak mindezekért, és nagyszerű, hogy a szakértelmüket olyan rendszerekhez adják, amelyek nem csak a Forma-1-nek jók, de a környezetnek is."
|
|