Élménybeszámoló a 2008-as Hungaroringi futamról!
Kimi ugyebár a 6. helyről várhatta a vasárnapi futamot, mivel az autó stabilitásával problémák voltak a szombati szabadedzés harmadik etapjában, igy a finn kalasszis szamára az utolsó gyors kör nem volt eredményes.
De a finn nem keseredett el és szép teljesítménnyel már a rajnál nyomta a gázpedált és igekezett előre törni. Mivel a rajtnál Kubica igencsak a boxucca falára tolta a regnáló világbajnokot igy nem tudott előzni és szerencsétlenségére beszorult Fernando mögé ugy mint Hockeheimben.
De nem adta fel a harcot és a töle telhető maximumot kihozta a vörös egyes- ből, az első kiállása után ugyanazzal a gumikeverékkel folytatta a versenyt mint amivel kezdte azaz a keményebb keverékkel.
A verseny egyharmadát még nem is értük el, de Hamiltonnak defektje lett és ezzel hatrébcsuszott a mezőnyben és lényegében tekintve nem szólhatott bele a dobogos helyezésekbe. Itt izgultam, hogy valami történjen ezzel a szerncsétlen négerrel és addig imádkoztam, hogy végre megrtörtént a mennyei csoda és Lewis-nek a bal első kereke kilukadt. Igaz azt szerttem volna, ha a motorja megy tönkre, de ez is eleg jo volt.
Aztán Kimi ugy üzte a mezőnyt, hogy csak a csövön kifért. Nem sajnálta sem magát sem az autóját. A második etapnál is valahogy szerencsétlenül adodott a helyzet és ismént Fernando mögé ragadt be és lehetett látni, hogy a regnálo bajnok, hogyan tolja le a pályáról a kétszeres bajnokot. Azzal, hogy közelebb kerűlt hozzá, mint az első etapban ezzel azt sugallta Kimi, hogy nagyon gyors és tetre kész. Mindent megtett azért, hogy minnél előrébb végezzen. Amit Kimi letett az asztalra a Hungaroringi versenyen abból látni lehetett, hogy igazi bajnokkal van dolgunk és nem egy sztárpilótával.
A második boxkiállás igencsak jóra sikerült és véleményem szerint azzal, hogy gyorsak voltak és azzal, hogy Kimi a kivezető és az előtte lévő bevezető köreiben gyors és szélsebes tudott lenni ezzel megalapozta azt, hogy a kiállás után kedvezőbb pozicióba kerüljön. Megérdemelten. A szerelők gyorsága megható és csodálatraméltő teljesitmény volt, mint az ahogyan Kimi a vörös egyest terelgeti a pályán. Véleményem szerint és semmi elfogultság neélkül ezt tökéletes munkának lehet nevezni és nem volt benne semmilyen csalás és egyéb más jogtalan esemény. A Forma 1 a gyorsaságról szól és nem a lassuságról.
A második kiállás után végre megkapta a lány keveréket a vörös egyes és persze Kimi, igy logikus, hogy Fernando elé került nem is kicsi előnnyel a verseny ezen szakaszán.
Kimi ekkor vált egyé az autóval, de az biztos, hogy nem volt megelégedve az autó pályán tanúsított viselkedésével, de még ennek ellenére is csak a gázpedálon volt a lába és eszébe sem jutott, hogy mi lehet az autóval, hiszen győzni akart vagy legalább a dobogon akart végezni. Kikapcsolt az agya és nyomta a gázt ami belefért azt megtette. A határon autózott és a középutat jól sikerült megválasztania.
Lehetett látni, hogy sokkal gyorsabb mint a Toyotás Timo Glock, hiszen körönként minimum 1 másodpercet vert nemcsak rá, de a mezőny többi tagjára is.
Szép és tökéletes vezetést lehetett tőle látni és átélni. Csodálatos volt ahogyan körröl körre gyorsabb volt mindenkinél és már lőtávolban volt Glock is ( ez a verseny utolsó 10 köre) de ezalatt az idő alatt Felipe Massával és az autójával a célegyenes utolsó kigyorsításos részénél problámák adodtak (3. kör) és leállt az autójában a motor. Ekkor igazán jó és kellemes érzések kerítettek hatalmába, mert ugyebár Hamilton már nem sok vizet zavart a versenyen és eselye sem volt, hogy felzárkozzon és az, hogy Felipe kiesett ezzel megnyilt az út egy igen jó végkifejlethez.
Azt, hogy Felipe Massa motorja felmondta a szolgálatott ezt úgy éreztem, hogy a mennyországban járok, mert mind a két kérdéses rivális rosszul szerepelt a versenyen. Igaz forditva szerettem volna, de igy sem volt annyira rossz.
Ez meg is történt, de Kimi tudta azt ennél a pontnál, hogy észnél kell lenni és a határt egy kicsit csökkentenie kell, hogy viszonylagos sikerrel zárhassa a versenyt, igy már nem nyomta annyira a gázpedált és megpróbálta stagnálni az időredményeket is. De az biztos, hogyha tényleg a maximumot nyomta volna az autónak akkor Timo Glocknak a második helye igencsak veszélyben lett volna. Timo Kiminek is köszönheti, hogy a második lett.
A célbaérkezésnél Kimi a harmadik helyen ért célba és ennek is megvan a megfelelő magyarázata, hogy ez miért történt igy.
A dobogón pedig kellemes és felemelő érzés volt finn himnuszt hallgatni olyan sok kihagyás után. És az a pillant tette fel az i-re a pontot amikor a dijjátadás után mind a két finn egyszerre huzta meg a pezsgős üveget. Heikki biztos, hogy tanult a NAGY BAJNOK honfitársától és közösen ünnepeltek a dobogón!
Csodálatos érzés és felemlő volt látni, hogy a két finn között ekkora a harmónia. Heikki a tanítvány és Kimi pedig a mester! Kimi a Forma 1 élő és eleven legendája és Hőse, tőle csak tanulni lehet.
Kimi tehetsége és akarata a 2008-as Hungaroringi verseny alkalmával is megmutatkozott!
Köszönet érte Perlitának! |